Laboratoire MAPIEM (EA 4323)

Matériaux Polymères Interfaces Environnement Marin

logoUTLN

ICCS20, topic : Durability of composites in humid environment
4 September 2017

ICCS20, topic : Durability of composites in humid environment

4-7 September 2017, CNAM, Paris, FRANCE I have the pleasure to inform you of the topic Durability of composites in humid environment (...)

En savoir +

25th Science Festival (25ème Fête de la Science)
13 October 2016

25th Science Festival (25ème Fête de la Science)

Thematic scientific workshops will be hosted at MAPIEM lab. The aim is to show our research activities to high and secondary school (...)

Recrutement Assistant-Ingénieur en microbiologie
1 September 2016

Recrutement Assistant-Ingénieur en microbiologie

Le laboratoire MAPIEM (Université de Toulon) propose un poste d'assistant-ingénieur (ASI) en microbiologie marine. Le poste est proposé pour 8 mois (...)

Damien REVEILLON, Best Poster Prize at 18th ICMCF
24 June 2016

Damien REVEILLON, Best Poster Prize at 18th ICMCF

June 24th, 2016 Damien REVEILLON, post-doc at MAPIEM, received the Best Poster Prize from Biointerphases (AVS), at the 18th ICMCF, in Toulon, (...)

Mahmoud HAYEK, awarded for his poster at 18th ICMCF
24 June 2016

Mahmoud HAYEK, awarded for his poster at 18th ICMCF

! $ June 24th, 2016 Mahmoud HAYEK, PhD student at MAPIEM, was awarded during the 18th ICMCF, for his poster : "Quorum Sensing" system (...)

18th ICMCF - International Congress on Marine Corrosion and Fouling
19 June 2016

18th ICMCF - International Congress on Marine Corrosion and Fouling

June 19-24, 2016 – Toulon, France Dear Colleagues, It is our pleasure to welcome you on behalf of the COIPM to the 18th ICMCF which will be held (...)

PhD position available
25 April 2016

PhD position available

Le laboratoire MAPIEM recherche un candidat pour une thèse sur le sujet "Élastomères silicones hydrolysables: nouvelle approche de revêtements (...)

En savoir +

RAFT-synthesized polymers based on new ferrocenyl methacrylates and electrochemical properties
1 March 2016

Edzang, R. W. N.; Lejars, M.; Brisset, H.; Raimundo, J.-M.; Bressy, C. RSC Advances, 2015, 5 (94), 77019–77026 Abstract : Herein are reported (...)

17 March 2016

MAPIEM seminar

Le prochain séminaire MAPIEM aura lieu le jeudi 17 mars à 13h en salle du conseil. Au programme, deux présentations : Vitalys Mba Ekomo "Les (...)

PhD thesis defense of Ronald W. NGUEMA EDZANG
27 January 2016

PhD thesis defense of Ronald W. NGUEMA EDZANG

Ronald W. NGUEMA EDZANG, soutiendra sa thèse de doctorat en Chimie sur le thème "Synthèse et caractérisation de polymères redox pour un contrôle des (...)

PhD thesis defense of Sofyane ANDJOUH
29 January 2016

PhD thesis defense of Sofyane ANDJOUH

Sofyane ANDJOUH soutiendra sa thèse de doctorat en chimie sur le thème: "Synthèse et criblage biologique d'analogues d'alcaloïdes d'origine marine en (...)

14 January 2016

MAPIEM seminar

Le prochain séminaire MAPIEM aura lieu le jeudi 14/01/2016 à 13h00 dans l'amphi du bat.M, avec les présentations suivantes: Clément Dezanet (...)

Recrutement : technicien formulations peintures
1 February 2016

Recrutement : technicien formulations peintures

Le laboratoire MAPIEM recrute un(e) technicien(ne) en formulations peintures en CDD sur un période de 12 mois à partir de février 2016. Activités (...)

HDR defense - Pascal CARRIERE
8 December 2015

HDR defense - Pascal CARRIERE

Pascal CARRIÈRE, Maître de conférences, soutiendra publiquement son Habilitation à Diriger des Recherches en vue de l'obtention de l'HDR Chimie des (...)

Conference of Eric PAPON
8 December 2015

Conference of Eric PAPON

Eric PAPON is Professor at LCPO, University of Bordeaux Eric PAPON will give a conference untitled: "Ingénierie macromoléculaire et adhésion : (...)