Acronym: PROMIZE
Short Overview: The PROMIZE project is dedicated to the innovative development of zeolite/MOF-polymer hybrid materials. Its core mission is to design advanced hybrid mixed matrix membranes (MMMs) that are mechanically, thermally, and chemically stable, offering cost-effective solutions with high-end performance capabilities for CO2 removal and the purification of CH4 and H2-rich gas feeds. These objectives align with industrially relevant conditions encompassing humidity, (…)
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FAHS Armand
Articles
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Vieillissement hydrolytique de vitrimères époxy-amine : rôle sur les relaxations de contraintes et l’autoréparation
30 January, by PC -
Photopolymerized Zeolite/MOF@Polymer Hybrid Materials as Mixed Membranes for Improved Gas Separation
29 January, by IM -
Corrosion inhibition of WE43 Mg alloy by salicylic compounds: Influence of nitro substitution
16 April, by IM -
Epoxy vitrimer materials based on disulfide exchange chemistry : experimental study and modeling of the stress relaxation – application to composites reinforced by nanofibrillated cellulose
7 October 2019Beginning: December 2018
Defense: Septembre 13th, 2021 -
Fonctionnalisation de nanofibres de cellulose en vue de leur incorporation dans une résine époxy
4 June 2020, by LB -
Influence of a marine natural fibre treatment on biocomposites macro- and nanomechanical properties
4 June 2020, by LB -
Chemical functionalization of nano fibrillated cellulose by glycidyl silane coupling agents: A grafted silane network characterization study
19 October 2020, by LB -
Improving adhesion of powder coating on PEEK composites: influence of atmospheric plasma parameter
2 June 2016 -
Vers un contrôle des propriétés de surface par auto-assemblage de copolymères diblocs à base de PDMS
25 March 2017 -
MAgnésium Résistant COrrosion Peinture Optimisée Liant Organique
7 June 2016, by Hugues BRISSETFinancement:
RAPID
Description:
Un enjeu économique et technologique critique dans l’aéronautique aujourd’hui repose sur l’allègement des structures et des pièces mécaniques par l’utilisation de matériaux légers. Pour cela, le magnésium constitue un métal idéal face à l’aluminium, le titane et l’acier grâce à sa très faible densité et ses propriétés mécaniques compatibles avec le cahier des charges de nombreuses pièces de structure. Cependant, certaines de ses propriétés comme la tenue (…)